معرفي وبلاگ
ایران زیبا را با ایران گردی انلاین تجربه کنید.معرفی کلیه ی استان ها اعم از مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری همراه با نرم افزارهای گردشگری
دسته
آرشيو
آمار وبلاگ
تعداد بازديد : 131110
تعداد نوشته ها : 132
تعداد نظرات : 13

اوقات شرعي
ابزار جالب

مكان هاي ديدني و تاريخي 

 

استان تهران كه در زمينه گردشگري نيز از مكان هاي با اهميت ايران به شمار مي آيد. اين منطقه داراي مكان هاي ديدني، بناهاي تاريخي وجاذبه هاي طبيعي زيادي است كه هميشه نظر گردشگران و جهانگردان را به خود جلب كرده است.
شهرستان هاي اطراف تهران كه در دامنه كوه هاي البرز قرار گرفته اند، به لحاظ جاذبه هاي طبيعي، غني و منحصر به فرد هستند. دشت ها و دره هاي پرگل و زيبا كه با چشم اندازهاي بديع و كم نظير در دامنه قله سر به فلك كشيده دماوند گسترده شده اند، درهر فصل چشم انداز خاصي را به وجود مي آورند و طبيعت دوستان را به تحسين وا مي دارند. رودخانه هاي متعدد و پرآب و در راس آن ها رودخانه كرج و رودخانه جاجرود سبب به وجود آمدن روستاهاي سرسبز، باغ هاي ميوه و نواحي ييلاقي با چشم اندازهاي زيبا در مناطق اطراف استان شده اند. درياچه هاي طبيعي استان بيش تر در دامنه هاي دماوند گسترده شده اند و درياچه هاي مصنوعي چون درياچه سد اميركبير از تجمع رودخانه هاي پرآب به وجود آمده اند. علاوه بر جاذبه هاي طبيعي، آثار تاريخي و فرهنگي زيادي نيز در شهرستان هاي مختلف استان تهران پراكنده شده اند كه از مكان هاي ديدني و مهم به شمارمي آيند. ري مهم ترين منطقه باستاني استان تهران است كه قدمت طولاني و سابقه كهن آن سبب شده آثار تاريخي زيادي مانند باروي ري برين كه به سده هاي قبل از ميلاد مربوط مي شود، دراين شهر وجود داشته باشد. آستانه حضرت عبدالعظيم مهم ترين اثر تاريخي و مذهبي استان تهران است كه در ري واقع شده است. برج و مقبره شبلي كه به قرن 5 هجري قمري مربوط مي شود و معروف ترين بناي تاريخي دماوند است كه به همراه ده ها اثر تاريخي و باستاني و زيارتي اين شهرستان و شهرستان فيروزكوه از بناهاي تاريخي و مكان هاي ديدني خاور استان به شمار مي آيند.
به لحاظ اين كه شهر تهران در 200 سال گذشته همواره پايتخت حكومت بوده از عمارت ها و كاخ هاي زيادي برخورداراست كه بيش تر به دوره صفويه و قاجاريه تعلق دارند. استان تهران علاوه بر جاذبه هاي طبيعي و تاريخي زيادي كه دارد، از مراكز تفريحي و گردشگري، موزه ها، نمايشگاه هاي دايمي، سالن هاي سينمايي، مراكزمجلل و استاندارد اقامتي، مراكز بازي و تفريح، فرهنگ سراها، سالن هاي مجهز ورزشي، پارك ها و استخرهاي مدرن و... نيز برخوردار بوده و همواره پذيراي گردشگران داخلي و خارجي است.


دسته ها : استان تهران
19:52
X